شش سیگما گرفته شده از علم آمار است. هورل و اسنی روش شش سیگما را با توجه به نقطه نظر آمار و احتمالی و با دید صرفا کمی توضیح می دهند. در این دیدگاه شش سیگما بر اساس 4 / 3عیب در هر میلیون فرصت یا بر اساس نرخ موفقیت 9996/99 درصد و با توجه به انحراف از میانگین فرایند تعریف می شود.اگر یک سازمان در حد کیفیت سه سیگما باشد یعنی به93درصداز موفقیت رسیده و 66800 عیب در هر میلیون فرصت دارد. مثال در فرودگاههای مهم دنیا سطح کیفیت 99 درصد یعنی روزانه دو پرواز نا امن وجود دارد. در این ارائه مواردی نظیر تاریخچه شش سیگما، مفهوم تجاری و آماری شش سیگما، تعریف سازمان ASQ، اصول شش سیگما، اهداف شش سیگما، ابزارها و روشهای شش سیگما، روش (DFSS)، روش (DMAIC)، قوانین شش سیگما، فاکتورهای مهم در تهیه برنامه استقرار و پیاده سازی σ6 مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین به بررسی مقاله تاثیر رهبری تحول آفرین موفقیت استقرار شش سیگما، مطالعه موردی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و چندین نمونه موفق و اشاره به اینده شش سیگما در این مقاله آمده است برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس به صفحه شخصی رفته و با انتخاب گزینه افزایش اعتبار نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نموده و بعد از شارژ حساب خود فایل را دانلود کنید. همچنین می توانید سایر اسلایدها (پاورپوینتهای) موجود را از اینجا مشاهده کنید