شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,325
بازدید دیروز: 23,556
بازدید کل: 152,283,143
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 54
کاربران حاضر: 54
ارایه رویکردی نوین در شناسایی و ارزیابی منابع، شایستگی ها وتوانمندی های سیستم های اطلاعاتی و تعیین مولفه ها جهت ارزیابی منابع و توانمندی سیتسم های اطلاعاتی بر اساس نظر خبرگان
چکیده:

در هزاره سوم، تمام سازمان ها از جمله صنایع، دولت و اقتصاد به طور اساسی به سیستم های اطلاعاتی وابسته هستند. سیستم های اطلاعاتی به عنوان منبع اصلی شایستگی و توانمندی سازمانی تعریف می شوند. در آخرین رویکرد ارائه شده، منشاء اصلی تنظیم استراتژی ها نگاه به منابع و توانمندی های داخلی از جمله فناوری های اطلاعاتی و سیستم های اطلاعاتی است. علی رغم توجه بسیار زیاد به سیستم های اطلاعاتی، اما هنوز نگاه جامعی به این پدیده نو ظهور وجود ندارد تا سازمان بتواند بر اساس آن ارزش های خود را به طور مستمر و پایدار افزایش دهند. برای ایجاد ارزش توسط سیستم های اطلاعاتی بایستی منابع و توانمندی هایی که در این زمینه وجو دارند مورد ارزیابی قرار بگیرند. برای ارزیابی این امر، نیاز به رویکردی جدیدی در این زمینه احساس می شود. رویکردی که سیستم های اطلاعاتی به عنوان یک مزیت رقابتی پایدار شناخته شود و نقش محوری برای سیستم های اطلاعاتی قائل باشد. بدین منظور، هدف از تدوین مقاله ارائه رویکردی نوین در مدیریت سیستم های اطلاعاتی در سازمان می باشند، تا سازمان بتواند از این طریق ارزش خود را افزایش دهد. در این مقاله تمرکز اصلی بر روش شناسایی شایستگی ها و توانمندی های سیستم های اطلاعاتی می باشد. که این رویکرد به ارزیابی،‌ پیشگام ورود به حوزه جدید در ارزیابی منابع و توانمندی سیستم های اطلاعاتی سازمان های ایرانی باشد.

کلید واژه: منابع، توانمندی، شایستگی، سسیتم اطلاعاتی، رویکرد منبع محور، عوامل فنی، عوامل مدیریتی، عوامل انسانی.
نویسنده(گان): حامد بردبار، حسن نوری
منبع: مقاله متفرقه
موضوع: تجزیه و تحلیل سیستمها و MIS
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 22
قیمت (تومان): 3500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.