شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 23,230
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,595,660
کاربران عضو: 4
کاربران مهمان: 93
کاربران حاضر: 97
جایگاه کیفت خدمات در آموزش عالی در بازاریابی آموزش
چکیده:

نگاهی به روند تحولات جاری نظام آموزش عالی حاکی از آن است که آموزش عالی باید ضمن توجه به بحران افزایش کمی و تنگناهای مالی، به حفظ، بهبود و ارتقای کیفیت نیز بپردازد. برای داشتن کیفیت خدمات برتر و در نهایت رضایت دانشجویان، باید کارکنان متعهد به اهداف و چشم اندازها و دارای رفتارهای مشتری مدارانه باشند. امروزه با مطرح شدن ایده و مفهوم بازاریابی ،اهمیت و نقش تعیین کنندة کیفیت خدمات در موفقیت برنامه های بازاریابی بیش از پیش روشن تر شده است. هدف از این پژوهش تعیین نقش کیفیت خدمات در بازاریابی آموزشی در دانشگاه آزاد بناب می باشد. روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری شامل تمام دانشجویان دانشگاه آزاد بناب می باشد که تعداد 384 نفر به عنوان نمونه مورد استفاده قرار گرفتند. جهت گردآوری اطلاعات از پرسشنامه سروکوال استفاده شده است. روایی آن توسط اساتید و متخصصان مربوطه مورد تایید قرار گرفته است. ضریب پایایی آن با استفاده آلفای کرونباخ برابر 80/0بدست آمد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از نرم افزار SPSSآزمون آماری t وابسته استفاده شد. نتایج نشان داد که دانشجویان از بعد موارد محسوس ، پاسخگویی، اطمینان رضایت دارند ولی از بعد موارد همدلی و اعتبار ناراضی هستند.

کلید واژه: کیفیت خدمات، آموزش عالی، رضایت مشتری، بازاریابی
نویسنده(گان): جعفرکریم زاده (فرستنده) ، خسروقلی زاده، ، ملیحه ناصری، قهرمان کریم زاده،5آروز شعبه ای
منبع: اولین کنفرانس ملی کیفیت در آموزش عالی
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.