در این مقاله سعی شده است با ارائه تعاریف کلی و بحث درباره اهداف یادگیری سازمانی، انواع و میزان کاربرد انواع، سطوح، فرآیند، مهارت ها، ارکان و موانع یادگیری سازمانی و سایر موارد مرتبط با آن، به درک بهتر این مهم و درنتیجه استفاده مطلوب تر از آن در سازمان ها کمک شود. بررسی ریشه های تاریخی یادگیری سازمانی نشان می دهد که پایه و اساس آن یادگیری فردی و آموزش های سازمانی بوده است. گاهی اوقات عبارت های "یادگیری سازمانی"، "آموزش سازمانی" و "سازمان یادگیرنده" به اشتباه، جای یکدیگر به کارگرفته می شوند که در این مقاله به وجوه تمایز آن ها نیز اشاره شده است. همچنین در انتها به نیاز های یادگیری سازمانی در موسسات ایران اشاره شده است.