شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,246
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,676,249
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 72
کاربران حاضر: 72
تعهد سازمانی؛ نگاهی تفصلی بر مفاهیم، تعاریف، ابعاد، مدل ها و نظریات
چکیده:

امروزه یکی از شاخص‌های برتری یک سازمان دیگر، دارا بودن نیروی انسانی متعهد می‌باشد. بر عکس، نیروی انسانی با تعهد و تعلق اندک نه تنها در جهت نیل به اهداف سازمان حرکت نمی‌‌کند، بلکه در ایجاد فرهنگ بی‌تفاوتی نسبت به مسائل و مشکلات سازمان می‌تواند مؤثر باشد و مهم‌تر این که سازمان را در تحقق اهداف و آرمان هایش ناکام سازد. از طرف دیگر مدیریت خدمت به مشتری یا ارباب رجوع از مباحث تازة مدیریت است که در طی دهة اخیر مورد توجه قرار گرفته است. با افزایش رقابت سازمان‌ها، آن‌ها نوآوری‌هایی اعمال می‌کنند تا بتوانند مشتری را جذب خود کنند. ارائه خدمت با کیفیت، شاید از مهم‌ترین عناصری باشد که موجب رضایت ارباب رجوع می‌شود. فقط مؤسساتی می‌توانند این خدمت را به صورت پایدار ارائه دهند که در مورد مشتری نگرش جامعی داشته و از تعهد عمیقی نسبت به آنان برخوردار باشند. موفقیت از آن کسانی یا سازمان هایی است که تشخیص دهند مشتری و ارباب رجوع بزرگترین سرمایة هر مؤسسه‌ای است. این تحقیق شامل چندین بخش است که مشتمل بر نظریه‌ها و تحقیقات مربوط به تعهد سازمانی می‌باشد. مباحثی چون تعاریف تعهد سازمانی‌، انواع تعهد سازمانی، سطوح تعهد، عوامل مؤثر بر تعهد، دیدگاه‌های در مورد موضوع تعهد سازمانی را در بخش تعهد سازمانی مورد بحث قرار می‌دهیم.

کلید واژه: تعهد، تعهد سازمانی، تعهد عاطفی، تعهد هنجاری، تعهد مستمر، عوامل تعهد سازمانی.
نویسنده(گان): علیرضا عباسی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.