تقسیم بندی بازار عبارت است از فرایند تقسیم بازارها به زیرمجموعه های مشخص که در آنها،مشتریان دارای رفتارها و نیازهای یکسانی هستند و هریک از این زیرمجموعه ها را می توان به عنوان یک بازار هدف (Target Market) قلمداد کرد و با راهبرد (استراتژی)های مشخص به آنها دسترسی پیدا کرد. در این اسلایدها به تعاریف تقسیم بندی بازار، مزایا، اهمیت بخش بندی بازار، استراتژی های مواجهه با بازار، متغیرهای تقسیم بندی بازارهای مصرف، بخش بندی بازارهای تجاری، فرایند بخش بندی بازار، مراحل تقسیم بازار و معیارهای تقسیم بازار مؤثر پرداخته می شود برای دریافت فایل پاورپوینت ابتدا عضو سایت شده و سپس به صفحه شخصی رفته و با انتخاب گزینه افزایش اعتبار نسبت به افزایش اعتبار خود به میزان 2500 تومان اقدام نموده و بعد از شارژ حساب خود فایل را دانلود کنید. همچنین می توانید سایر اسلایدها (پاورپوینتهای) موجود را از اینجا مشاهده کنید