در عصر حاضر، اندازه گیری عملکرد نقش حیاتی در موفقیت سازمانها ایفا می کند. آگاهی از عملکرد در تمامی ابعاد مالی و غیرمالی برای تصمیم گیری مدیران سازمانها حیاتی می باشد. به این منظور مدلهای مختلفی برای اندازه گیری عملکرد توسعه داده شده اند. یکی از این مدل ها، چارچوب کارت امتیازی متوازن می باشد که دارای مزایای زیادی نسبت به سایر روش های مشابه است، از جمله آنکه همه اندازه های عملکردی به کار رفته در دیدگاههای چهارگانه - مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری - با استراتژی سازمان مرتبط هستند. در عین حال در کارت امتیازی متوازن برای تعریف سنجه ها از روی اهداف تعیین شده در هر یک از دیدگاهها روشی ساخت یافته و مدون وجود ندارد. لذا به منظور تعریف دقیق سنجه ها از روش سنجه هدف گرا استفاده می شود. در این مقاله مدل تلفیقی از دو روش کارت امتیازی متوازن و سنجه هد ف گرا طراحی شده و سپس در یک سازمان تولید کننده نرم افزار به کارگرفته می شود. با کاربرد مدل تلفیقی پیشنهادی در این سازمان، اهداف مربوط به دیدگاههای چها رگانه تعیین و بر اساس آنها سنجه های مختلفی برای اندازه گیری عملکرد انتخاب می شوند. نتایج حاصل از اندازه گیری این سنجه ها موجب شناسایی نقاط ضعف و قوت سازمان و فراهم کردن فرصتهای بهبود خواهد شد.