شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,356
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,676,359
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 110
کاربران حاضر: 110
شناسایی و اولویت بندی موانع اجرای مدیریت دانش با استفاده از ابزار تصمیم گیری گروهی مطالعه موردی : موسسه آموزش عالی بینالود مشهد مقدس
چکیده:

تحولات شتابان، سریع و شگرف کنونی در محیط سازمانها و تلاش آنها به منظور اعلام مدیریت صحیح و کارآمد تغییرات بیان گر این مطلب است که برای برخورد درست با چالشها که تهدیدی برای بقای موسسه تلقی می شود و تبدیل آنها به فرصتهای رشد و توسعه و افزایش بهره وری هرچه بیشتر، از دانش و تجهیز کردن موسسات آموزش عالی و دانشگاهها به دانش و مدیریت درست آن نیاز است در این مقاله با استفاده از روش تحقیق میدانی و ابزارهای تصمیم گیری گروهی (AHP فازی- گروهی) به مفهوم مدیریت دانش و همچنین اهداف و راهبردها و موانع آن در موسسه آموزش عالی بینالود پرداخته شده¬است در این مقاله بررسی وضع موجود، وضع مطلوب و شکاف موزون با میزان توانمندی موانع مقایسه شده است. در پایان پس از بررسی و تجزیه و تحلیل ۵ مانع اصلی مشخص شد که ۲مانع سازمانی و فرهنگی باید در اولویت قرار گیرند زیرا موسسه توان خوبی برای برطرف کردن شکاف بین وضع موجود و مطلوب دارد و می تواند با صرف کمترین توان بیشترین بهره را ببرد به عبارتی خواهد توانست با مرتفع کردن این دو مانع تا حد زیادی مدیریت دانش را در موسسه اجرای نماید.

کلید واژه: مدیریت دانش، موانع اجرایی مدیریت دانش، توانمندی، ابزار تصمیم گیری، AHPفازی-گروهی، خبرگان
نویسنده(گان): سیده سحر حسن زاده خباز (فرستنده) ، فاطمه برزگر ، عارفه سقا مایانی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.