تحولات شتابان، سریع و شگرف کنونی در محیط سازمانها و تلاش آنها به منظور اعلام مدیریت صحیح و کارآمد تغییرات بیان گر این مطلب است که برای برخورد درست با چالشها که تهدیدی برای بقای موسسه تلقی می شود و تبدیل آنها به فرصتهای رشد و توسعه و افزایش بهره وری هرچه بیشتر، از دانش و تجهیز کردن موسسات آموزش عالی و دانشگاهها به دانش و مدیریت درست آن نیاز است در این مقاله با استفاده از روش تحقیق میدانی و ابزارهای تصمیم گیری گروهی (AHP فازی- گروهی) به مفهوم مدیریت دانش و همچنین اهداف و راهبردها و موانع آن در موسسه آموزش عالی بینالود پرداخته شده¬است در این مقاله بررسی وضع موجود، وضع مطلوب و شکاف موزون با میزان توانمندی موانع مقایسه شده است. در پایان پس از بررسی و تجزیه و تحلیل ۵ مانع اصلی مشخص شد که ۲مانع سازمانی و فرهنگی باید در اولویت قرار گیرند زیرا موسسه توان خوبی برای برطرف کردن شکاف بین وضع موجود و مطلوب دارد و می تواند با صرف کمترین توان بیشترین بهره را ببرد به عبارتی خواهد توانست با مرتفع کردن این دو مانع تا حد زیادی مدیریت دانش را در موسسه اجرای نماید.