شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 51,571
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,652,943
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 88
بررسی تاثیر گرایش به کارآفرینی و اطلاعات بازاریابی بر عملکرد شرکت های کوچک و متوسط استان مرکزی
چکیده:

هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر گرایش به کارآفرینی و اطلاعات بازاریابی برعملکرد شرکت های کوچک و متوسط می باشد و به آزمون سه فرضیه می پردازد. قابل ذکر است که، پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات علّی است؛ و به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظرهدف، کاربردی بوده و از مدل یابی معادلات ساختاری برای بررسی روابط بین اجزای مدل بهره برده است؛ جامعه آماری در این تحقیق، مشتمل بر مدیران و کارشناسان فروش شرکت های کوچک و متوسط استان مرکزی در سال 90 می باشند. برای رسیدن به اهداف تحقیق، تعداد 250 پرسشنامه بین مدیران و کارشناسان فروش شرکت های کوچک و متوسط استان مرکزی توزیع گردید که از این مقدار تعداد 229 پرسشنامه آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیق شرکت تمامی فرضیات مورد تایید قرارگرفت. نتایج حاصل از پژوهش گویای این مساله است که گرایش به کارآفرینی نقش مهمی در ارتقای عملکرد شرکتها دارد، یعنی هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیرمستقیم؛ از طریق اثر گذاری بر بهره برداری از اطلاعات بر عملکرد شرکت ها تاثیرگذار است.

کلید واژه: اطلاعات بازار، گرایش به کار آفرینی، سیستم اطلاعات، شرکت های کوچک و بزرگ
نویسنده(گان): حسن فراهانی، رضا شعبانی (فرستنده)، هادی غفاری
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.