با افول تعلقات معنوی انسان ها، بی اخلاقی به عنوان یکی از آفات اصلی عصر مدرنیته مطرح شده است. عدم رعایت کدهای اخلاقی در سازمان ها و جامعه باعث شده است برخی از ناهنجاری های اخلاقی نمود بیشتری پیدا کند و ذهن مدیران و مسدولین ذی ربط را مشغول سازد. دور شدن انسان ها ازا خداباوری و خداگروی و فاصله گرفتن از اخلاق مداری و عدم تعریف دقیق و شفاف منشور اخلاقی در سازمان ها، باعث شکل گیری رفتاری غیر اخلاقی شایعه شده است. شایعه به عنوان یک رفتار غیر اخلاقی است که برای باور پذیرتر شدن آن در بین همگان مطرح می شود و از یک فرد به فرد دیگر به طور شفاهی و کلامی و بدون اینکه مستنداتی در آن زمینه به خصوص باشد، به وقوع می پیوندد. این امر باعث می شود تا مدیران و مسئولین سازمانی برای کاهش پیامدهای منفی شایعات و مدیریت شایعات بر خداباوری فطرت انسانی تاکید داشته باشند. این مقاله ضمن تعریف شایعه به علت شناسی شایعه در ادبیات بومی و بین الملل پرداخته و در نهایت به مولفه-های اخلاقی که باعث کاهش شایعات سازمانی و رفتارهای نابهنجار در سازمان می شود اشاره خواهد شد.