شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 22,502
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,676,505
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 106
کاربران حاضر: 106
تبیین مولفه های اخلاقی و معنوی کارکنان خداباور به منظور کاهش پیامدهای شایعات و مدیریت شایعات سازمانی
چکیده:

با افول تعلقات معنوی انسان ها، بی اخلاقی به عنوان یکی از آفات اصلی عصر مدرنیته مطرح شده است. عدم رعایت کدهای اخلاقی در سازمان ها و جامعه باعث شده است برخی از ناهنجاری های اخلاقی نمود بیشتری پیدا کند و ذهن مدیران و مسدولین ذی ربط را مشغول سازد. دور شدن انسان ها ازا خداباوری و خداگروی و فاصله گرفتن از اخلاق مداری و عدم تعریف دقیق و شفاف منشور اخلاقی در سازمان ها، باعث شکل گیری رفتاری غیر اخلاقی شایعه شده است. شایعه به عنوان یک رفتار غیر اخلاقی است که برای باور پذیرتر شدن آن در بین همگان مطرح می شود و از یک فرد به فرد دیگر به طور شفاهی و کلامی و بدون اینکه مستنداتی در آن زمینه به خصوص باشد، به وقوع می پیوندد. این امر باعث می شود تا مدیران و مسئولین سازمانی برای کاهش پیامدهای منفی شایعات و مدیریت شایعات بر خداباوری فطرت انسانی تاکید داشته باشند. این مقاله ضمن تعریف شایعه به علت شناسی شایعه در ادبیات بومی و بین الملل پرداخته و در نهایت به مولفه-های اخلاقی که باعث کاهش شایعات سازمانی و رفتارهای نابهنجار در سازمان می شود اشاره خواهد شد.

کلید واژه: اخلاق، اخلاق کاری، شایعات، مدیریت شایعات، نظام ارزشی
نویسنده(گان): حامد بردبار (فرستنده)، محمود جانقلی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.