شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 03 بهمن 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 25,605
بازدید دیروز: 29,072
بازدید کل: 159,281,556
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 134
کاربران حاضر: 135
ساختار سازمانی؛ مفاهیم و ابعاد
چکیده:

در ساده ترین تعریف ساختار سازمانی یعنی مجموعه ای از اجزاء و روابط بین اجزاء که بین آنها روابط منطقی وجود دارد. هنری مینتزبرگ ساختار سازمانی را مجموعه راه هایی می داند که طی آنها، فعالیت های سازمان به وظایف شناخته شده تقسم و میان این وظایف هماهنگی تأمین می شود. این مقاله در قالب مطالعه کتابخانه ای و توصیفی به طور جامع به مرور مفاهیم حوزه ساختار سازمانی پرداخته و سعی دارد تا مفاهیم را به طور جامع و کامل مورد بررسی و تبیین قرار دهد. در این مقاله به بررسی ابعاد سه گانه ساختار سازمانی پرداخته و در نهایت ابعاد ساختاری و محتوایی سازمان نیز مورد اشاره و بررسی قرار می گیرد.

کلید واژه: ساختار سازمانی، پیچیدگی، رسمیت، تمرکز، تکنولوژی، تقسیم کار، سلسله مراتب اختیار
نویسنده(گان): علیرضا عباسی
منبع: مقاله متفرقه
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه