شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 32,880
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,634,252
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 69
کاربران حاضر: 70
ساختار سازمانی؛ مفاهیم و ابعاد
چکیده:

در ساده ترین تعریف ساختار سازمانی یعنی مجموعه ای از اجزاء و روابط بین اجزاء که بین آنها روابط منطقی وجود دارد. هنری مینتزبرگ ساختار سازمانی را مجموعه راه هایی می داند که طی آنها، فعالیت های سازمان به وظایف شناخته شده تقسم و میان این وظایف هماهنگی تأمین می شود. این مقاله در قالب مطالعه کتابخانه ای و توصیفی به طور جامع به مرور مفاهیم حوزه ساختار سازمانی پرداخته و سعی دارد تا مفاهیم را به طور جامع و کامل مورد بررسی و تبیین قرار دهد. در این مقاله به بررسی ابعاد سه گانه ساختار سازمانی پرداخته و در نهایت ابعاد ساختاری و محتوایی سازمان نیز مورد اشاره و بررسی قرار می گیرد.

کلید واژه: ساختار سازمانی، پیچیدگی، رسمیت، تمرکز، تکنولوژی، تقسیم کار، سلسله مراتب اختیار
نویسنده(گان): علیرضا عباسی
منبع: مقاله متفرقه
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.