شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 51,967
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,653,339
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 82
کاربران حاضر: 82
کارآفرینی در نظام ارزشی (مطالعه موردی: سیره پیامبر(ص) و امام علی(ع))
چکیده:

بدون تردید قرن بیست و یکم، دوره‌ی تحولات پر شتاب و تهدیدهای گسترده منطقه‌ای، ملی و بین‌المللی است. جوامع سازمان‌ها برای تضمین و تداوم حیات و بقای خویش نیازمند متمایز سازی خود از دیگران و کسب مزیت رقابتی پایدار هستند. که این به نوآوری، ابداع، خلق محصولات یا خدمات، فرایندها و روشهای جدید بستگی زیادی دارد. ابزار کلیدی در این مسیر کارآفرینی به عنوان پدیده‌ای نوین در اقتصاد است. کارآفرینی راهی برای بازآفرینی منابع و توامندی‌ها محسوب شده و نقش مهمی در تثبیت موقعیت رقابتی دارند. نگاه جدید به مقوله‌ی کارآفرینی از زاویه دید ارزشی است. در این مقاله ضمن تبارشناسی کارآفرینی، این مقوله را از در آیات و روایات و سیره حضرت رسول(ص) و امیر مومنان امام علی(ع) مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کلید واژه: کارآفرینی، کار‌آفرینی در نظام ارزشی، خلاقیت، نوآوری.
نویسنده(گان): حامد بردبار، فریبا فروغی قمی، علی علی مددی، ابوذر سیفی کلستان
منبع: مجله تخصصی عبور دانش
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.