مدیریت تحقیقات وفناوری بانکی به صورت خاص برروی فناوری هایی که صنعت بانکداری به انها متکی است کار میکند. درواقع رویکرد بانکداری اینده نگاه به اینده است و فقط زمان حال را درنظرنمی گیرد. بلکه یکی از وظایف اصلی ان رصد تکنولوژی ها وروند کسب وکار دراینده این صنعت است.هدف از پروژه های بانکداری الکترونیکی تبیین و روشن کردن نمایی از بانک در اینده است. اقتصاد ما هم یک اقتصاد بانک محور است و بانک بیشتر از هر صنعت دیگری وابسته است و در بین تکنولوژی هایی که بانک به انها وابسته است می توان گفت که فناوری اطلاعات مهمترین انهاست. به طور کلی اگر بخواهیم در چند عبارت بانک در اینده را تعریف کنیم باید بگوییم بانک اینده بانک مجازی است و انقدر که امروز متکی به شعبه های فیزیکی بانک ها هستیم دراینده مفهوم این چنین وجود نخواهد داشت. شعبه های فیزیکی بانک ها کاهش یافته و مشتریان در هر زمان و از هر کانالی خواهند توانست به پورتال بانکی دسترسی داشته باشند. باید به این نکته توجه داشت که بانک مجازی یک روزه ایجاد نمی شود و ایجاد بانک مجازی که ازسال ها قبل اغاز شده است و در اینده نیز بدین منوال نخواهد بود و دچار تحولاتی خواهد شد. باید به دنبال ان باشیم که در اینده هر فرد و هر مشتری بانک خودش را داشته باشد و بتواند مستقل از زمان و مکان نقل و انتقالات پولی خود را انجام دهد.در واقع این به این مفهوم است که هدف از بانکداری در اینده شخصی سازی بانکداری است. برای بانکداری در اینده میتوان چند شاخص کلی درنظر گرفت: بانکداری اینده مجازی است ، مبتنی برتلفن همراه است ، هوشمند است ، چابک و سریع است ، شخصی است، بر اساس اطلاعات بیولوژیک افراد خواهد بود، با استفاده از مدل های بازی به توسعه فضای کسب و کار می پردازد و همچنین شخص به شخص خواهد بود. در این مقاله مروری بر آن هستیم که در موارد مهمی چون امنیت اطلاعات درفضای مجازی در بانکداری اینده، نقش داده کاوی ، هوش تجاری و کارت های اعتباری به عنوان یک فاکتور مهم در بانکداری اینده بحث و بررسی نماییم