شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,097
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,513,375
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 90
کاربران حاضر: 90
اولویت بندی شاخص های تسهیم مدیریت دانش با استفاده از ابزار تصمیم گیری گروهی مطالعه موردی: مرکز آموزش عالی بینالود مشهد مقدس
چکیده:

با گذشت زمان و با پیشرفت هر چه بیشتر و سریع تر تکنولوژی در جوامع مختلف نیاز به دانش و اطلاعات نسبت به گذشته بیشتر احساس می شود. تکنولوژی از طریق دانش تولید و بین سازمانها مبادله می گردد. سازمانهای زیادی از جمله دانشگاهها در حال حاضر مدیریت دانش را به عنوان وسیله ای برای موفقیت خود به کار گرفته اند. در این پژوهش شاخص های موثر بر تسهیم دانش در میان دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه بینالود مشهد مقدس مورد بررسی قرار گرفته است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از شاخص های تسهیم مدیریت دانش که در قالب 10 شاخص تجمیع و استخراج شده بود،استفاده شده است. در این پژوهش از جامعه آماری خبرگان که مبتنی بر 20 نفر از اعضای هیئت علمی و اساتید آموزش عالی موسسه بینالود بوده اند استفاده شده است. همچنین در این پ‍‍‍ژوهش از نرم افزار تصمیم گیری گروهی(AHP فازی -گروهی) ، استفاده شده است به طوری که ابتدا اولویت بندی بین شاخصها صورت گرفته شد و در ادامه شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب شناسایی و توزین (وزن دهی) شده است و در نهایت با میزان توانمندی بهبود شاخص ها مقایسه شده است. در پایان پس از بررسی و تجزیه و تحلیل ،در بین10 شاخص، 3شاخص پاداش ،کانالهای ارتباطی و اشتراک دانش دارای بیشترین توانمندی و شکاف می باشند لذا نقش موثرتری در تسهیم مدیریت دانش داشته و باید موسسه بیشتر روی آنها تمرکز کند.

کلید واژه: مدیریت دانش ،تسهیم دانش ، اثربخشی، کانالهای ارتباطی، AHP فازی –گروهی، شکاف موزون
نویسنده(گان): فریبا رجب نژاد، سیده سحر حسن زاده خباز
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 5000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه