با گذشت زمان و با پیشرفت هر چه بیشتر و سریع تر تکنولوژی در جوامع مختلف نیاز به دانش و اطلاعات نسبت به گذشته بیشتر احساس می شود. تکنولوژی از طریق دانش تولید و بین سازمانها مبادله می گردد. سازمانهای زیادی از جمله دانشگاهها در حال حاضر مدیریت دانش را به عنوان وسیله ای برای موفقیت خود به کار گرفته اند. در این پژوهش شاخص های موثر بر تسهیم دانش در میان دانشجویان دوره های کاردانی و کارشناسی دانشگاه بینالود مشهد مقدس مورد بررسی قرار گرفته است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی بوده و از شاخص های تسهیم مدیریت دانش که در قالب 10 شاخص تجمیع و استخراج شده بود،استفاده شده است. در این پژوهش از جامعه آماری خبرگان که مبتنی بر 20 نفر از اعضای هیئت علمی و اساتید آموزش عالی موسسه بینالود بوده اند استفاده شده است. همچنین در این پژوهش از نرم افزار تصمیم گیری گروهی(AHP فازی -گروهی) ، استفاده شده است به طوری که ابتدا اولویت بندی بین شاخصها صورت گرفته شد و در ادامه شکاف بین وضع موجود و وضع مطلوب شناسایی و توزین (وزن دهی) شده است و در نهایت با میزان توانمندی بهبود شاخص ها مقایسه شده است. در پایان پس از بررسی و تجزیه و تحلیل ،در بین10 شاخص، 3شاخص پاداش ،کانالهای ارتباطی و اشتراک دانش دارای بیشترین توانمندی و شکاف می باشند لذا نقش موثرتری در تسهیم مدیریت دانش داشته و باید موسسه بیشتر روی آنها تمرکز کند.