هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین عوامل اخلاقی و رضایتمندی مشتریان خرید اینترنتی از دیدگاه خریداران محصولات فرهنگی در شهرستان رشت می باشد.این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی تحلیلی می باشد که جامعه آماری آن شامل همه خریداران اینترنتی محصولات فرهنگی می باشد که حجم نمونه با استفاده از فرمول تعیین حجم نمونه از جامعه نامحدود برابر 387 نفر می باشد.برای جمع آوری داده های این تحقیق از پرسشنامه استاندارد لیمبو و همکاران استفاده شده است که پس از بومی سازی و اطمینان از آلفای کرونباخ(989/0) پرسشنامه ها توزیع شده است.داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار spss در دو بخشش آمار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند که در بخش آمار توصیفی داده ها با استفاده از میانگین و انحراف معیار و در بخش آمار استنباطی داده ها با استفاده از آزمون ضریب همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته اند.نتایج حاصل از آزمون فرضیات بیانگر وجود رابطه مثبت بین متغیرهای امنیت سایت،برآورد نمودن تقاضا،عدم فریبکاری و رضایتمندی مشتریان خرید اینترنتی می باشد.