کار آفرینی و انتقال فرهنگ کار های تیمی به جامعه همواره یکی از موضوعات کلیدی مورد تحلیل و بررسی سیاست گذاران و تصمیم سازمان صنعت ، مراکز علمی و دانشگاهی بوده است . از یک طرف برای مدیران ، تیم ابزاری مؤثر است که به وسیله ی آن می توانند مشارکت کارکنان را در امور بهبود بخشیده ، اخلاق نیروی کار را متعالی ساخته و تنوع نیروی کار را گسترش دهند . مهمترین مزیت تیم های کاری این است که می توانند در برابر نیاز های محیط به سرعت واکنش نشان داده سریع تصمیم گرفته و دست به اقدام بزنند . تیم های کاری زمینه ساز بهبود کیفیت زندگی کاری شده و در ارتقای عملکرد رقابتی سازمان سهم بسزایی دارند . از طرف دیگر اقتصاد ایران در حال گذر از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردمی است همین تحول ساختاری نیازمند هماهنگی جامعه با تحولات اقتصادی است . یکی از تحولات مهم اقتصادی کشور انتقال بخش مهمی از اختیارات دولت در حوزه اقتصادی به مردم است که از جمله الزامات آن توسعه کار آفرینی سازمانی می باشد . با توجه به اهمیت کار تیمی در توسعه کار آفرینی سازمانی این مقاله ابتدا به معرفی و مفاهیم و مؤلفه های کار آفرینی پرداخته بر اساس این یافته ها نقش کار تیمی و اثرات آن را در جامعه تدوین و بیان می نماید .