شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,416
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,661,419
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 107
کاربران حاضر: 107
بهبود فرآیند برون سپاری مبتنی بر رویکرد شش سیگما (یک مطالعه موردی)
چکیده:
در شرایط جدید، افزایش فشارهای رقابتی و دشواری های کسب و کار از سویی و محدودیت منابع از سوی دیگر، سازما نها را به تمرکز بر شایستگی های اصلی خود (با هدف کسب و تقویت مزایای رقابتی) سوق می دهد. از این رو، انجام فعالیتهای غیر اصلی و بخش هایی از فعالیت های اصلی می تواند با استفاده از پتانسیل منابع خارجی صورت پذیرد که اصطلاحاً به این رویکرد، برون سپاری اطلاق می شود. به دلیل ارزش افزایی این رهیافت، سوق یافتن سازمانها و صنایع به سمت به کارگیری آن رو به افزایش است و در این صورت، نظام مند شدن برون سپاری در سطح سازمان و حل مسایل مربوط به آن، امری اجتناب ناپذیر می نماید. بر این مبنا، مقاله ی حاضر به تشریح مراحل تعریف و اجرای یک پروژه ی شش سیگما به منظور بهبود فرآیند برون سپاری یک صنعت اختصاص یافته و سعی شده تا فعالیت ها، ابزارها، یافته ها و خروجی های هر فاز، حسب مورد و با رعایت اختصار مورد بررسی و تبیین قرار گیرند. این پروژه ی هفت ماهه، مشخصاً به منظور کاهش زمان دیرکرد در تحویل سفار شهای مشتریان، با استفاده از روش شناسی DMAIC تعریف و اجرا شده است.
کلید واژه: شش سیگما، برون سپاری، حل مسأله، DMAIC، کمربند سبز، پروژه ی بهبود
نویسنده(گان): محسن چشم براه، اکبر سلیمانی فرد
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
موضوع: تولید
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.