یک واحد تولیدی، عمده فروشی یا خرده فروشی، بدون وجود اطلاعات مربوط به بهای تمام شده محصولات قادر نخواهد بود که بهای تمام شده کالای فروخته شده و نشده را مشخص کندو درنتیجه نمی تواند سودآوری واحد اقتصادی و یا بخشهای مختلف را اندازه گیری و با بازار مقایسه نماید. افزون بر این هزینهیابی محصولات یا خدمات، اطلاعات با ارزشی در اختیار مدیریت قرار میدهد و درتصمیمهای مدیریتی به عنوان مبنایی برای ایجاد بازخورد کنترلی روی هزینهها وارزیابی عملکرد مورد استفاده قرار میگیرد. در این اسلایدها مطالبی نظیر: هزینه یابی چیست؟، معایب روشهای هزینه یابی سنتی، تعریفABC، ویژگی های نظام هزینه یابی بر مبنای فعالیت، گروه هزینهیابی فعالیت محور(ABC)، مراحل هفتگانه پیاده سازی ABC، سطوح فعالیت در ABC، مدل های سیستم ABS- مدل اولیه، نارساییهای مدل اولیه ABC ، مدل های سیستم ABS- مدل دو بعدی، کاربرد و مزایای مدل دوبعدی ، محدودیت ها و ایرادات مدل دو بعدی، معضلات مدل ABC و .... است. برای دریافت فایل پاورپوینت ابتدا عضو سایت شده و سپس به صفحه شخصی رفته و با انتخاب گزینه افزایش اعتبار نسبت به افزایش اعتبار خود به میزان 2800 تومان اقدام نموده و بعد از شارژ حساب خود فایل را دانلود کنید. همچنین می توانید سایر اسلایدها (پاورپوینتهای) موجود را از اینجا مشاهده کنید