شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,561
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,667,564
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 83
کاربران حاضر: 84
تبیین انگیزه های استفاده از خدمات پیام کوتاه (SMS) به منظور تبلیغات برای مشتریان
چکیده:

توسعه سریع تکنولوژی‌های ارتباطی و ضریب نفوذ بالای تلفن همراه در جامعه، این وسیله را به یکی از کانال‌های جدید ارتباطی بازاریابی تبدیل نموده و به شرکت‌ها اجازه می دهد تا بدون هیچ‌گونه محدودیت زمانی و مکانی به مشتریان خود دسترسی داشته باشند. هدف اولیه تحقیق حاضر تبیین انگیزه های کاربران تلفن همراه در استفاده از پیام کوتاه (SMS) از طریق تئوری استفاده و لذت و همچنین نگرش آن‌ها نسبت به تبلیغات از طریق پیام کوتاه می باشد. در این تحقیق با استفاده از پرسشنامه به جمع آوری داده ها از 402 نفر از شهروندان تهرانی پرداخته شده است. تحلیل داده ها با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، تحلیل رگرسیون و تحلیل همبستگی زیر گروه انجام گرفت. نتایج شش انگیزه ارتباط شخصی، آسودگی، برقراری تماس، مباشرت اجتماعی، لذت و تجلی همگانی را به منظور استفاده از پیام کوتاه نشان می دهد. همچنین بیانگر تأثیر مستقیم انگیزه های مباشرت اجتماعی و سهولت بر نگرش نسبت به تبلیغات پیام کوتاه می باشد. بر اساس نتایج تحقیق پیشنهاد می شود تا سازمان‌ها بر اساس انگیزه های مشتریان و طرز نگرش آن‌ها نسبت به این نوع از تبلیغات به اعتماد سازی پرداخته و به بروز بودن و با محتوی بودن پیام های تبلیغاتی توجه ویژه داشته باشند.

کلید واژه: رفتار مصرف کننده، تبلیغات، تلفن همراه، سرویس پیام کوتاه، تئوری استفاده و لذت
نویسنده(گان): علیرضا موتمنی، هادی مرادی، امین همتی، مریم احقاقی
منبع: مجلات معتبر
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.