شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 01 خرداد 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 580
بازدید دیروز: 27,238
بازدید کل: 152,329,887
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 164
کاربران حاضر: 164
طراحی زنجیره عرضه برای محصول جدید با استفاده از مدل ریاضی فازی
چکیده:
پیچیدگی تحلیل با کاهش طول عمر محصولات و ورود محصولات جدید در بازه های زمانی کوتاه طراحی زنجیرة عرضه پیچیده تر می شود. در این مقاله مدلی چند سطحی و چند دوره ای برای طراحی زنجیرة عرضه یک محصول جدید ارائه می شود. این مدل برای تعیین چگونگی استفاده از تجهیزات تولید، توزیع، حمل و تعیین محصولات جدیدی باید وارد بازار شوند، طراحی شده است. برای اطمینان از استقبال لازم از محصول جدید در بازار، حدی برای سود حاصل از محصول جدید در نظر گرفته می شود. در این مدل پارامترهای غیر قطعی نظیر قیمت محصولات، هزینه ها، تقاضا و میزان سود به علت عدم وجود پیشینه تاریخی در مورد محصول جدید و غیر منطقی بودن توزیع احتمال برای آنها، به صورت فازی در نظر گرفته می شود. این مدل که به صورت چند دوره ای نوشته شده و در هر دوره متغیرها بر اساس پارامترها و محدودیتهای همان دوره می شوند، این امکان را می دهد که بتوان مراحل طول عمر یک محصول نظیر رشد، بلوغ، میرایی و مرگ را به طور جداگانه در نظر گرفت.
کلید واژه: زنجیره عرضه، پارامترهای فازی، طراحی محصول، مدل ریاضی
نویسنده(گان): محمد مدرس، حسین ابویی مهریزی، آذین فرزان، محمدرضا بهار نعمتی
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.