ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 23 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 20,884
بازدید دیروز: 16,958
بازدید کل: 159,023,476
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 62
کاربران حاضر: 62
تعداد دریافت: 13
تعداد بازدید: 2567
ارائه الگویی برای توسعه پایدار با استفاده از مدل تعالی کسب و کار
چکیده:
در جهان مدرن امروزی، از تجارت و کسب و کار به عنوان فرصتی برای خلق ثروت ، توسعه اقتصادی و رفاه و خوشبختی مردم در سراسر جهان نام برده می شود . ثبات اقتصاد بازار به انسجام در عملکرد سازمان و یکپارچگی ارزشها و ساختار جامعه بستگی دارد . به منظور تحقق توسعه پایدار و تعالی کسب و کار ضروریست که چالشهای محیطی و سایر مقولات اجتماعی نیز مد نظر قرار گیرند . رهبری سازمان می بایست احساس آرامش و امیدواری در کسب و کار را بین افراد گسترش داده و آنرا در باور آنها به عنوان یکی از عوامل تولید ثروت و افزایش درآمد در جهت افزایش حس اعتماد و تعامل بین سازمان و جامعه در مقیاس وسیعتر عجین نماید . تعالی کسب و کار بر رضایتمندی همزمان ذینفعان کلیدی سازمان و ضرورت اندازه گیری عملکرد سازمانی بر مبنای عوامل بحرانی موفقیت تاکید دارد . در این مقاله چارچوبی متمایز با سایر الگوهای متداول در اندازه گیری عملکرد تحت عنوان سیستم اندازه گیری تعالی کسب و کار کانجی "KBEMS" مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت . این مدل، امکان تمرکز چند بعدی روی شاخص های متفاوت مورد نظر ذینفعان داخلی و خارجی سازمان را فراهم نموده است . این مدل ارزش محور بوده و دارای ساختاری بلند مدت و طبیعتی دینامیک می باشد. "KBEMS" نه تنها توانسته است نسبت به سایر مدلها از درجه سازگاری بالاتری برخوردار باشد، بلکه به جهت استفاده از یک نگرش فراگیر و سیستماتیک در تطبیق شرایط واقعی سازمانها بسیار موفق تر می نمایاند، همچنین منطق مدل که بر پایه تحلیل آماری و ریاضی مستدل گردیده است، امکان تشخیص نقاط قوت و حوزه های قابل بهبود را مادامیکه تخمین اثرات هر بعد روی سایر مولفه های سیستم وجودارد به سهولت فراهم می آورد . نهایتا اینکه این الگو تمام ویژگیهای قا بل توجه برای ذینفعان و شاخص های مطرح در عملکرد سازمان را به منظور فراهم آوردن شرایط مطلوب برای نیل به توسعه پایدار مورد سنجش و ارزیابی قرار می دهد.
کلید واژه:
تعالی کسب و کار، توسعه پایدار، بهبود مستمر، اندازه گیری عملکرد، KBEMS، EFQM
نویسنده(گان):
فرزاد امیری
منبع:
چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
موضوع:
پیرامون مدیریت
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
11
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
218 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved