شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,137
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,690,037
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 62
کاربران حاضر: 62
تبیین چارچوب مدل تجاری رقابت پذیر e-B2B برای سازمانهای متوسط و کوچک ایران
چکیده:
در سالهای اخیر تجارتهای الکترونیکی B2B که به تجارتهای میان صنایع موسوم هستند بیش از سایر انواع تجارتهای الکترونیکی رشد داشته اند و حجم وسیعتری از تبادلات الکترونیکی را به خود تخصیص داده اند . پایه گذاران اولیه این نوع تجارت الکترونیکی شرکتهای بزرگ بوده اند که جهت برآورده نمودن اهدافی همچون خرید مواد اولیه و یا فروش محصولات و خدمات تولیدیشان، اقدام به ایجاد تجارتهای الکترونیکی B2B نموده اند. اما در این میان سازمانهای متوسط و کوچک که با عنوان SMEs شناخته می شوند به اندازه ای که پیش بینی می شد وارد تجارت الکترونیکی نشده اند و در واقع شرکتها و سازمانهای بزرگ نقش اصلی را در تبادلات B2B بر عهده داشته اند . وجود بیش از چهارصد هزار سازمان متوسط و کوچک در کشورمان ، توجه و بررسی ویژه به این سازمانها را در اولویت بالایی قرار می دهد . ورود سازمانهای متوسط و کوچک به تجارتهای الکترونیکی با توجه به تعداد زیاد آنها میتواند تاثیر عمده ای در رشد و شکوفایی این سازمانها و نیز توسعه اجتماعی و اقتصادی کشور داشته باشد . در این مقاله سعی شده است تا از طریق الگوسنجی سایتهای معتبر B2B فعال در زمینه SMEها و بررسی تعاریف ارائه شده در خصوص مدلهای تجاری و نیز نظرات ارائه شده توسط خبرگان در خصوص ویژگیهای SME های ایران، چارچوب مدل تجاری یک سایت B2Bبرای تسهیل ورود SME های ایران ارائه شود.
کلید واژه: تجارت الکترونیکی میان صنایع، سازمانهای متوسط و کوچک، مدل تجاری
نویسنده(گان): امیر البدوی، حبیب روزبه، رضا سمیع زاده
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.