شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,657
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,670,660
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 135
کاربران حاضر: 137
تأثیر شخصیت نام تجاری و شهرت سازمان بر شکل گیری ارزش ویژه نام تجاری
چکیده:

از آنجاکه ارزش ویژه نام تجاری در تدوین استراتژی کسبوکار کمک شایانی کرده و در بلندمدت به سودآوری سازمانها منجر میشود، بنابراین، شناسایی تأثیر شخصیت نام تجاری و شهرت سازمان بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مشتریان بسیار مهم است. پژوهش حاضر از طریق پرسشنامه و با جمعآوری نظرات 212 نفر از کاربران یکی از شرکتهای اپراتور تلفن همراه انجام شده و از تحلیل عاملی و مدلسازی معادالت ساختاری برای تحلیل دادهها استفاده شده است. عد شخصیت نام تجاری بهترتیب ُ براساس نتایج بهدستآمده از تحقیق حاضر، چهار ب عبارتاند از: پر هیجان، لوکس، صادق و باصالحیت. همچنین، برخالف شهرت سازمان که بر تمامی ابعاد ارزش ویژه نام تجاری تأثیر مستقیم اعمال میکند، شخصیت تنها بر کیفیت ادراکی تأثیر مستقیم و مثبت دارد. لذا، مؤسسههای خدماتی باید با تمرکز بر ارتباطات و دستیابی به روابط عمیق اثربخش با مشتریان در ایجاد و حفظ شخصیت نام تجاری خود کوشیده و با ترفیع فروش و تبلیغات، شهرت سازمانی خود را گسترش دهند و از این طریق بر وفاداری مشتریان خود تأثیر مثبت بگذارند.

کلید واژه: شخصیت نام تجاری، شهرت
نویسنده(گان): علیرضا موتمنی، هادی مرادی، امین همتی (فرستنده)
منبع: مجلات معتبر مدیریتی - ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.