از آنجاکه ارزش ویژه نام تجاری در تدوین استراتژی کسبوکار کمک شایانی کرده و در بلندمدت به سودآوری سازمانها منجر میشود، بنابراین، شناسایی تأثیر شخصیت نام تجاری و شهرت سازمان بر ارزش ویژه نام تجاری از دیدگاه مشتریان بسیار مهم است. پژوهش حاضر از طریق پرسشنامه و با جمعآوری نظرات 212 نفر از کاربران یکی از شرکتهای اپراتور تلفن همراه انجام شده و از تحلیل عاملی و مدلسازی معادالت ساختاری برای تحلیل دادهها استفاده شده است. عد شخصیت نام تجاری بهترتیب ُ براساس نتایج بهدستآمده از تحقیق حاضر، چهار ب عبارتاند از: پر هیجان، لوکس، صادق و باصالحیت. همچنین، برخالف شهرت سازمان که بر تمامی ابعاد ارزش ویژه نام تجاری تأثیر مستقیم اعمال میکند، شخصیت تنها بر کیفیت ادراکی تأثیر مستقیم و مثبت دارد. لذا، مؤسسههای خدماتی باید با تمرکز بر ارتباطات و دستیابی به روابط عمیق اثربخش با مشتریان در ایجاد و حفظ شخصیت نام تجاری خود کوشیده و با ترفیع فروش و تبلیغات، شهرت سازمانی خود را گسترش دهند و از این طریق بر وفاداری مشتریان خود تأثیر مثبت بگذارند.