در این تحقیق با عنوان "نقش تبلیغات در سودآوری بانک های ایران" و با هدف تبیین جایگاه تبلیغات در افزایش سودآوری بانک های کشور ، داده های مربوط به سال های 1831 الی 1833 هشت بانک فعال در شبکه بانکی کشور)ملی ، سپه ، صادرات ، مسکن ، اقتصاد نوین ، پارسیان ، سامان ، کارآفرین( مورد مطالعه قرار گرفته است. برای دستیابی به داده های مورد نیاز تحقیق از اطلاعات ثبت شده در صورت های مالی بانک های مورد مطالعه و آمارهای بانک مرکزی استفاده شده و برای برآورد مدل ها از روش های رگرسیونی ، آزمون گرنجر و آزمون معادلات همزمان استفاده گردیده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد تبلیغات نقش مهمی را در بانکداری ایفا می کند ، به طوری که افزایش شدت تبلیغات بانک ها در هر سال منجر به افزایش سودآوری آنها در سال بعد می گردد. همچنین نتایج بررسی رابطه بین ساختار بازار و شدت تبلیغات بانک ها نشان می دهد تمرکز بازار با شدت تبلیغات بانک های فعال در بازار رابطه معنی دار و مثبت و با هزینه های تبلیغات بانک ها رابطه معنی دار و منفی دارد. در ضمن تعداد کل شعب بانک ها در بازار با شدت تبلیغات هر یک از بانک ها رابطه معنی دار و مثبت و تعداد شعب هر بانک با شدت تبلیغات آن بانک رابطه معنی دار و منفی دارد.