شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,930
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,669,933
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 139
کاربران حاضر: 140
نقش تبلیغات در سودآوری بانکها
چکیده:

در این تحقیق با عنوان "نقش تبلیغات در سودآوری بانک های ایران" و با هدف تبیین جایگاه تبلیغات در افزایش سودآوری بانک های کشور ، داده های مربوط به سال های 1831 الی 1833 هشت بانک فعال در شبکه بانکی کشور)ملی ، سپه ، صادرات ، مسکن ، اقتصاد نوین ، پارسیان ، سامان ، کارآفرین( مورد مطالعه قرار گرفته است. برای دستیابی به داده های مورد نیاز تحقیق از اطلاعات ثبت شده در صورت های مالی بانک های مورد مطالعه و آمارهای بانک مرکزی استفاده شده و برای برآورد مدل ها از روش های رگرسیونی ، آزمون گرنجر و آزمون معادلات همزمان استفاده گردیده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد تبلیغات نقش مهمی را در بانکداری ایفا می کند ، به طوری که افزایش شدت تبلیغات بانک ها در هر سال منجر به افزایش سودآوری آنها در سال بعد می گردد. همچنین نتایج بررسی رابطه بین ساختار بازار و شدت تبلیغات بانک ها نشان می دهد تمرکز بازار با شدت تبلیغات بانک های فعال در بازار رابطه معنی دار و مثبت و با هزینه های تبلیغات بانک ها رابطه معنی دار و منفی دارد. در ضمن تعداد کل شعب بانک ها در بازار با شدت تبلیغات هر یک از بانک ها رابطه معنی دار و مثبت و تعداد شعب هر بانک با شدت تبلیغات آن بانک رابطه معنی دار و منفی دارد.

کلید واژه: شدت تبلیغات ، سودآوری ، تمرکز بازار ، ساختار بازار
نویسنده(گان): زهره دهدشتی شاهرخ، حسن ترکتاز (فرستنده)
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 29
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.