رشد سریع دانش و تکنولوژی و شیوه های نوین توسعه موجبات نیاز به تبدیل این دانش انباشته به کالاها وانتقال این دانش به صنعت را چندین برابر نموده است. فرایند تجاری سازی ایده ها الزامی بودن کارآفرینی را ایجاب نموده ودر این راستا پارک های علم وفناوری بعنوان زیر ساخت و بستری برای انتقال دانش دانشگاهها به صنعت و تجاری نمودن ایده ها نقش ایفا میکند که در این تحقیق به بررسی نقش این پارک ها بر ترویج کارآفرینی پرداخته می شود.در این تخقیق ابتدا به تعاریف مفهوم ها پرداخته سپس چیستی و چگونگی رابطه بین این مفهوم ها بررسی شده است