فراگیری مهارت و توانایی های نوین و مرتبط سرآغاز تکامل و پیشرفت در هر شغل و پیشه ای میباشد.پر واضح است که تکامل و توسعه دانش بشری جز در سایه تحول و بکار گیری ساز و کارهای نوین آموزشی محقق نخواهد شد.این ساز و کارها ضمن در بر داشتن تنوع و روشها ی نوین مهارت بخشی و آموزشی، تاکید ویژه ای در انتخاب و بکارگیری ابزارهای متنوع، متناسب و مناسب با موقعیت یادگیرنده درجهت بالا بردن اصول و کیفیت یادگیری خواهد داشت که حتی می تواند آموزش را در سطحی فرا ملی و در اندازه های کلاس جهانی مطرح سازدکما اینکه عوامل کلیدی تولید و خدمات در کلاس جهانی برای ایجاد صرفه جویی در هزینه عملیات و پاسخگویی کارا، ارائه خدمات عالی به مشتری و اداره مناسب منابع، بر عوامل مختلفی از قبیل آموزش تکیه می کنند. تولید کنندگان در کلاس جهانی از آموزش به عنوان ابــزاری استراتژیک درجهت رسیدن و باقی ماندن در بهتــرین سطح استفاده می کنند.در چنین شرایطی آموزشهای کوتاه مدت مهارتی و فنی و حرفه ای ترکیبی از آموزش های کیفی و اصول توسعه کمی با رویکردی در سطح کلاس جهانی خواهد بود به نحوی که آموزش و فعالیتهای آموزشی را دربعد افقی ازطریق گسترش و بالاتر بردن دامنه و ابعاد بکارگیری تجهیزات کمک آموزشی و ترکیب بهینه این تجهیزات و حصول بالاترین کیفیت ارتقاء بخشیده و همچنین در بعد عمودی توجه به عمق مسایل آموزشی و نیز نحوه درک صحیح موارد آموزشی و مهارتی را متذکر خواهد شد و تکنیک های یادگیری و درک بهتر مسایل و مطالب آموزشی را عیان مینماید ضمن آنکه . در این مقاله با استفاده از روش تحلیلی- توصیفی و مطالعات کتابخانه ای پس از معرفی انواع شیوه های آموزش و شناسایی نقاط قوت و ضعف به تجزیه و تحلیل یافته ها پرداخته و در نهایت به نتایج حاصل از اجرای آزمایشی این نوع آموزشها که حاکی از تحقق اهداف تولید ملی درکلاس جهانی در صورت اجرای چنین شیوه آموزشی اشاره می گردد.