شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,818
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,669,821
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 124
کاربران حاضر: 124
شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر وفاداری خرده فروشان به شرکت‌های توزیع )مطالعه موردی شرکت پاکنام(
چکیده:

با گذر از اقتصاد سنتی و شدت یافتن رقابت در ابعادی نوین، مشتری به صورت رکن اصلی و محور تمام فعالیت های سازمان درآمده است. به نحوی که از دیدگاه رقابتی، بقا و تداوم حیات سازمان ها در گرو شناسایی و جذب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود می باشد. با توجه به اینکه شرکت های توزیع کالا در زمره شرکت های خدماتی به شمار می آیند و عمده فعالیتشان نیز در ارتباط مستقیم با خرده فروشان است، لذا این شرکت ها توجه زیادی به مقوله رضایت و وفاداری مشتریان دارند. هدف تحقیق حاضر شناسایی عوامل موثر بر وفاداری مشتریان شرکت‌های توزیع (شرکت پخش پاکنام) می باشد. نتایج حاصله نشان می دهد که از میان عوامل موثر بر وفاداری روش‌های برقراری ارتباط صمیمانه و دوستانه با مشتریان بیشترین تأثیر را بر وفاداری آن‌ها دارد. همچنین عواملی نظیر روش‌های تشویقی و فرآیند ثبت سفارش کالا از جمله عواملی هستند که از یک سو بر وفاداری مشتریان تأثیر گذاشته و از سوی دیگر به طور غیرمستقیم با افزایش رضایتمندی منجر به افزایش وفاداری مشتریان می گردند. بعلاوه برخی از روش‌ها نظیر برقراری ارتباط صمیمانه و اقدامات رقبا فقط بر وفاداری مشتریان موثر هستند و رابطه خاصی با رضایت مشتریان ندارند. در مقابل دو مؤلفه قیمت گذاری سبد کالایی شرکت و فرآیند تحویل کالا به طور غیر مستقیم با ایجاد رضایتمندی در مشتریان سبب وفاداری شده و رابطه مستقیمی با وفاداری ندارند.

کلید واژه: شناسایی عوامل، شرکت توزیع، وفاداری، خرده فروش، تهران
نویسنده(گان): علیرضا موتمنی، هادی مرادی، امین همتی (فرستنده)
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 15
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.