شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 08 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,097
بازدید دیروز: 45,096
بازدید کل: 151,813,073
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 87
کاربران حاضر: 88
تحلیلی بر موانع فرهنگی توسعه بانکداری الکترونیکی در ایران
چکیده:

توجه به نقش عوامل فرهنگی در برنامه های تغییر سازمانها و جوامع مختلف اجتناب ناپذیر است، بانکداری الکترونیکی به عنوان یک برنامه تغییر به منظور کنار گذاشتن روشهای سنتی بانکداری به سرعت در حال گسترش است، بنا براین فرهنگ به عنوان یک عامل محرک و یا برعکس به عنوان یک عامل مقاوم در مسیر توسعه بانکداری الکترونیکی وجود دارد. هدف از انجام این پژوهش شناسایی و رتبه بندی عوامل موثر بر عدم توسعه بانکداری الکترونیکی در کشور می باشد. این پژوهش یک پژوهش کاربردی – توسعه ای با رویکرد تحقیق پیمایشی می باشد. در این تحقیق ما با استفاده از پیشینه موضوع و جمع آوری نظرات خبرگان با استفاده از فن پرسشنامه به شناسایی و اولویت بندی موانع فرهنگی توسعه بانکداری الکترونیکی اقدام نمودیم، پایایی پرسشنامه با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفت ، تکنیک مورد استفاده برای اولویت بندی موانع، ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی QSPM و تاپسیس فازی می باشد.

کلید واژه: بانکداری الکترونیک، دولت الکترونیک، پرداخت الکترونیک، موانع فرهنگی
نویسنده(گان): یاشار سلام زاده، حبیب پوراسد، فاطمه سلیمانی روزبهانی (فرستنده)، علیرضا خزایی
منبع: کنفرانس ملی بانکداری الکترونیک
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 3800
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.