شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
سه شنبه 28 فروردین 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 14,864
بازدید دیروز: 17,185
بازدید کل: 151,498,363
کاربران عضو: 4
کاربران مهمان: 108
کاربران حاضر: 112
بررسی اهمیت اعتماد، امنیت، حریم خصوصی ادراک شده در سیستم تجاری آنلاین
چکیده:

یکی از چالشهای امروزه سازمانهایی که از طریق شبکه و ایجاد سایتهای اینترنتی به فعالیتهای کسب و کار می پردازند آگاهی از عواملی است که در قصد استفاده کاربران که همان سرمایه گذاران الکترونیکی سازمان بورس بوده تاثیر می گذارد. تحقیق حاضر به بررسی رابطه علی بین متغیرها می پردازد بنابراین روش تحقیق علی و بر مبنای هدف کاربردی می باشد همچنین برای بررسی رابطه میان متغیرها از نرم افزار آماری لیزرل و تکنیک معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که: سودمندی و اعتماد ادراک شده از سیستمهای تجاری آنلاین بصورت مثبت روی قصد رفتاری کاربران اثرگذار بوده و همچنین سودمندی، آسانی استفاده، امنیت و حریم خصوصی ادراک شده بصورت مثبت روی اعتماد ادراک شده تاثیر گذاشته ودرک آسانی استفاده نیز بر درک سودمندی تاثیر مثبت داشته است اما ارتباط معنی داری میان درک آسانی استفاده و قصد رفتاری مشاهده نشد.

کلید واژه: قصد رفتاری ، حریم خصوصی ادراک شده، امنیت، اعتماد، سیستم تجاری آنلاین
نویسنده(گان): سمیرا رضادوست، محمد افراز (فرستنده)
منبع: مقاله علمی پژوهشی ارائه شده در نشریه بورس و اوراق بهادار تهران
موضوع: تجارت الکترونیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 4600
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.