یکی از چالشهای امروزه سازمانهایی که از طریق شبکه و ایجاد سایتهای اینترنتی به فعالیتهای کسب و کار می پردازند آگاهی از عواملی است که در قصد استفاده کاربران که همان سرمایه گذاران الکترونیکی سازمان بورس بوده تاثیر می گذارد. تحقیق حاضر به بررسی رابطه علی بین متغیرها می پردازد بنابراین روش تحقیق علی و بر مبنای هدف کاربردی می باشد همچنین برای بررسی رابطه میان متغیرها از نرم افزار آماری لیزرل و تکنیک معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می دهد که: سودمندی و اعتماد ادراک شده از سیستمهای تجاری آنلاین بصورت مثبت روی قصد رفتاری کاربران اثرگذار بوده و همچنین سودمندی، آسانی استفاده، امنیت و حریم خصوصی ادراک شده بصورت مثبت روی اعتماد ادراک شده تاثیر گذاشته ودرک آسانی استفاده نیز بر درک سودمندی تاثیر مثبت داشته است اما ارتباط معنی داری میان درک آسانی استفاده و قصد رفتاری مشاهده نشد.