با تشدید رقابت در تجارت و تغییرات سریع تکنولوژیکی و نیز افزایش قدرت و حق انتخاب مصرفکنندگان، موفقیت از آن شرکتهایی خواهد بود که قادر باشند به نحو شایستهتری انتظارات وارزشهای مورد نظر مشتریان را درک و شناسایی کرده و به نحو مطلوب به آنها پاسخ دهند . استفاده از فن آوری اطلاعات در چند سال اخیر فرآیند های کسب و کار را متحول ساخته است به طوری که با گسترش اینترنت و دیگر ابزار الکترونیکی بسیاری از شرکت ها، عملکردها و فعالیت های خود را با فن آوری اطلاعات منطبق ساخته اند. امروزه سازمان های تولیدی یا خدماتی، میزان رضایت و اعتماد مشتری را به عنوان معیاری مهم برای سنجش کیفیت کار خود قلمداد می کنند و با توجه به این که در دنیای رقابتی و الکترونیکی امروز دو عامل مهم رضایت و اعتماد تاثیر بسزایی بر حفظ و وفاداری مشتریان در محیط وب دارند. در این پژوهش سعی بر آن شده¬است که تاثیری که ویژگی های وب سایت بر این دو عامل دارد مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد. تحقیق حاضر در دانشگاه آزاد اسلامی اراک انجام گرفته وهدف از انجام آن تعیین تاثیر ویژگی های وب سایت بر رضایت واعتماد مشتریان در دانشگاه و همچنین ارائه پیشنهاداتی بر اساس نتایج بدست آمده به این سازمان می باشد. روش تحقیق؛ توصیفی و بر مبنای هدف کاربردی می باشد همچنین برای بررسی رابطه میان متغیرها از نرم افزار آماری spss وروش های آماری چون آزمون مربع کای 2 جهت آزمون نیکویی برازش و آزمون باینومینال 3 برای اثبات فرضیات استفاده شده که به ترتیب نتایج زیر حاصل شده است: * ویژگی های وب سایت (جذابیت رنگ، مرورگری، خطوط ومتون، عاری از خطا، وضوح گرافیکی، امنیت و صفحه آرایی) براعتماد کاربران اینترنت در دانشگاه آزاد اسلامی اراک تاثیر مثبت ندارد. * ویژگی های وب سایت (جذابیت رنگ، نحوه ارائه منوها، خطوط ومتون، عاری از خطا،وضوح گرافیکی، امنیت و صفحه آرایی) اثر مثبت بر رضایت کاربران اینترنت در دانشگاه آزاد اسلامی اراک دارد.