شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,844
بازدید دیروز: 19,615
بازدید کل: 152,206,100
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 43
کاربران حاضر: 43
بررسی روش های موثر بر انتقال تکنولوژی در فرایند تجاری سازی از دانشگاه تا صنعت (مطالعه موردی دانشگاه های آزاد منطقه 13 استان آذربایجان شرقی)
چکیده:

انتقال تکنولوژی فرایندی است که جریان تکنولوژی از یک منبع به یک گیرنده را میسر می سازد. هر دریافت‌کننده ی تکنولوژی، نیازها، ارزش‌ها و فرهنگ متفاوتی دارد. بنابراین انتقال موفقیت‌آمیز تکنولوژی مستلزم ارتباط بین خواسته‌های انتقال‌ دهنده، درک نیازهای انتقال‌گیرنده، ماهیت تکنولوژی و اولویت ‌های انتقال‌گیرنده از نظر نیازهای اقتصادی آن جامعه می‌باشد. هدف اصلی این تحقیق بررسی روش های موثر بر انتقال تکنولوژی در فرایند تجاری سازی از دانشگاه تا صنعت می باشد. جامعه آماری این تحقیق را، 187نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 13 استان آذربایجان شرقی، که به نحوی با صنعت در ارتباط بوده و آشنایی نسبی با این بخش را داشته اند، تشکیل داده اند. داده ها از طریق یک پرسشنامه با عناصر برآمده از ادبیات و شامل 47 پرسش در طیف 5 تایی لیکرت با پایایی و روایی تایید شده (در موردپایایی، آلفای کرونباخ بزرگتر از70/. همچنین روایی از نوع محتوایی و با استفاده از نظر اساتید و خبرگان) جمع آوری گردیدند. از آمار توصیفی به منظور دسته بندی داده ها، محاسبه شاخصهای مرکزی، رسم نمودارها، محاسبه شاخصهای پراکندگی، و روش آماری استنباطی (آزمون t) با استفاده از نرم افزارspss به تحلیل و آزمون اطلاعات استفاده شده است. که نشان داد روش های انتقال تکنولوی از دانشگاه به صنعت موفقیت فرایند تجاری سازی تاثیر گذارند.

کلید واژه: فرآیند تجاری سازی تکنولوژی، روش های انتقال تکنولوژی، دانشگاه آزاد اسلامی
نویسنده(گان): شهرام کشاورزی، داریوش حسن پور گل افشانی (فرستنده)
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت و انتقال تکنولوژی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 4500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.