در دو دهه ی گذشته، محققان بر این اعتقاد داشتند که میزان سهولت کاربرد و مفید بودن ، دو عامل تعیین کننده ی اصلی در پذیرش انواع سیستم های اطلاعاتی هستند. با این وجود این اعتقاد نمی تواند به طور کامل رفتار کاربران را در محیط های نوظهور از جمله بانکداری اینترنتی تبیین کند. در این مطالعه، اعتماد به عنوان عامل دیگر اثرگذار بر پذیرش بانکداری اینترنتی معرفی شده است. بر این اساس ضمن مروری جامع بر متون موضوعی مربوط، به منظور جمعآوری دادهها و اطلاعات از ابزار پرسشنامه، با ضریب پایایی 93% استفاده شده است. در این تحقیق جامعه آماری تمامی مشتریان شعبات خدمات بانکداری الکترونیک بانک اقتصاد نوین بوده و نمونه آماری با روش نمونه گیری تصادفی ساده 400 نفر بوده است. برای تجزیه و تحلیل و بررسی مدل مفهومی تحقیق از مدل معادلات ساختاری با نرم افزارهای مخصوص لیزرل استفاده شده است. نتایج این تحقیق عبارتند از: رابطه مثبت و معناداری میان متغیر وابسته اعتماد و متغیرهای مستقل سودمندی ادراک شده، نیت، نگرش مشتریان، سهولت استفاده از خدمات بانکداری الکترونیکی توسط مشتریان بانک ملت وجود دارد.