امروزه یادگیری الکترونیکی به عنوان رویکردی نوین، در مرحله رشد و تکامل قرار دارد، لذا مطالعه عوامل مؤثر بر این گونه یادگیری ها و نتایج برآمده از آنها می تواند بر ارتقای کیفیت فرایندهای یاددهی-یادگیری بیفزاید. در این پژوهش تأثیر یادگیری الکترونیکی بر توسعه دانش و بهبود مهارت های شغلی مهندسان شرکت مهندسی برق رسا نیرو مورد بررسی قرار می گیرد. جامعه آماری این تحقیق، شامل 283 نفر از مهندسانی است که در سال 1389، حداقل 120 ساعت از آموزش های حرفه ای خود را به شیوه مجازی و تحت شبکه دریافت نموده اند. حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان، 150 نفر تعیین گردید و آزمودنی ها بر اساس روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و پرسشنامه های تهیه شده در اختیار آنان قرار گرفت. پرسشنامه متشکل از 30 سؤال بسته پاسخ می باشد که پایایی آن از طریق محاسبه ضریب آلفای کرونباخ، 87/. برآورد شده است که نشان می دهد از دقت مناسبی برخوردار بوده است. یافته های پژوهش نشان داد که دوره های الکترونیکی اجرا شده در مؤلفه های توسعه دانش، بهبود مهارت های شغلی و ایجاد شایستگی های حرفه ای مهندسان کمتر از سطح متوسط بوده و نتوانسته است اهداف مورد نظر را برآورده سازد.