شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 24,011
بازدید دیروز: 21,251
بازدید کل: 152,326,080
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 141
کاربران حاضر: 141
چارچوب خرید در صنعت خودرو ایران جهت ایجاد بازارهای الکترونیکی
چکیده:
امروزه بازارهای الکترونیکی توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند بطوریکه روزانه صدها بازار الکترونیکی در دنیا بوجود میآید. اما این نکته قابل تامل است که بسیاری از این بازارها پس از مدتی از بین میروند. محققان دلایل شکست اینگونه بازارها را عدم سیالیت(liquidity) بازار و کمبود ارزش بدست آمده از این گونه بازارها برای خریداران و فروشندگان عنوان کرده اند. اینگونه بازارها جهت افزایش سیالیت بازار و انجام تعداد معاملات بسیار سعی در کاهش ریسک از طریق کمک به تصمیمگیری خریداران در انتخاب بهترین تامین کننده دارند. در ایران بدلیل ریسک بالای بازارهای الکترونیکی و عدم سیالیت، سازمانها نه تنها به اینگونه بازارها نپیوسته اند بلکه از بوجود آوردن آنها نیز پرهیز نموده اند. در این مقاله با انجام تحقیقی در شرکت ساپکو، چارچوبی را برای انجام خرید در صنعت خودرو ایران با هدف کاهش ریسک خریدار و پیوستن او به بازارهای الکترونیکی ارائه دادهایم. این چارچوب بر اساس چارچوبی است که Lisa M. Hunter و همکارانشان برای کمک به تصمیمگیری خریداران در بازارهای الکترونیکی بر اساس دو عامل اهمیت ریسک و احتمال ریسک ارائه داده اند.ما در این مقاله علاوه بر موقعیتهای خرید ارائه شده، به تشریح روابط خریدار و تامین کنندگان و انواع اطلاعات تبادل شده در هر موقعیت بین آنها پرداخته ایم.
کلید واژه: چارچوب های خرید صنعتی، انتخاب تأمین کننده، بازارهای الکترونیکی، روابط خریدار و تأمین کننده
نویسنده(گان): محمدرضا امین ناصری، محسن قدبیگی
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.