تجارت الکترونیک یک راه جدید برای کسب و کار با استفاده از اینترنت در سراسر جهان ارائه داده است. کسب و کار الکترونیک پتانسیل لازم برای بهبود بهره وری در بسیاری از مناطق را دارد که در نتیجه اهمیت قابل توجهی در بسیاری از کشورها دریافت کرده است . با این حال برخی از کارشناسان در مورد تجارت الکترونیک در کشورهای توسعه نیافته دچار تردید هستند . عدم وجود زیرساخت های ارتباطی ، اقتصادی ، اجتماعی و کمبود قوانین موانع بسیاری را برای پذیرش و رشد تجارت الکترونیک ایجاد کرده است . این مقاله نشان می دهد که به منظور درک پذیرش و انتشار تجارت الکترونیک در کشورهای توسعه نیافته از جمله ایران توجه استراتژیک به مسائل زیرساختی ، اقتصادی ، فرهنگی و اجتماعی و تصویب قوانین یک امر ضروری است . هدف این مقاله ارائه برخی از مشکلات در راه اندازی تجارت الکترونیک در کشور است و با امید رفع این موانع برای عبور از مرحله توسعه نیافتگی کشور .