هدف اصلی این پژوهش، بررسی تاثیر همزمان اعتماد، ریسک ادراک شده و تبلیغات شفاهی مثبت بر روی پذیرش بانکداری اینترنتی است و به آزمون هفت فرضیه می پردازد. قابل ذکر است که، پژوهش حاضر از نظر روش و ماهیت، از جمله تحقیقات علّی است؛ و به لحاظ اجرا، پیمایشی و از نظر هدف، کاربردی بوده و از مدل یابی معادلات ساختاری برای بررسی روابط بین اجزای مدل بهره برده است؛ جامعه آماری در این تحقیق، استفاده کنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی بانک های خصوصی شهرستان اراک در سال 90 می باشند. برای رسیدن به اهداف تحقیق، تعد 250 پرسشنامه بین استفاده کنندگان از خدمات بانکداری اینترنتی بانک های خصوصی در شهرستان اراک توزیع گردید که از این مقدار تعداد 225 پرسشنامه آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در این تحقیق به جز فرضیه تاثیر توانایی بانک بر روی ریسک ادراک شده تمامی فرضیات مورد تایید قرار گرفت. نتایج حاصل از پژوهش گویای این مساله است که اعتماد به بانک از سویی بر ریسک ادراک شده از خدمات بانکداری اینترنتی تاثیر منفی و از سویی دیگر بر ادراک مشتران نسبت به توانایی های بانک در ارائه خدمات اینترنتی، به منظور استفاده از این خدمات، تاثیر مثبت می گذارد همچنین تبلیغات شفاهی مثبت هم به صورت غیر مستقیم و از طریق کاهش ریسک ادراکی و هم به صورت مستقیم به عنوان عاملی تاثیر گذار در پذیرش بانکداری اینترنتی عمل می کند.