شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,147
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,658,150
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 112
کاربران حاضر: 113
توسعه قابلیت های پویا: زمینه ساز فرآیند کارآفرینی استراتژیک در موسسات کوچک و متوسط
چکیده:

نیاز به بهبود راهبردهای تجاری موسسات کوچک و متوسط بعنوان موتور محرک رشد اقتصادی و توسعه متوازن در کشورهای در حال توسعه بمنظور پاسخگویی به نیازهای در حال تغییر بازار و حفظ قابلیت رقابتی در مقابل موسسات بزرگتر بیش از پیش احساس می شود. در این خصوص کارآفرینی استراتژیک بعنوان ابزاری که ضمن افزایش توان مواجه این موسسات با تغییرات محیط، مزیت های رقابتی پایداری را برای آنها ایجاد می کند از اهمیت بسزایی برخوردار است. با این وجود چالش هایی متعدد بکارگیری فرآیند کارآفرینی استراتژیک در موسسات کوچک و متوسط نگارندگان را برآن داشته در این مقاله با بهره گیری از دیدگاه مبتنی بر منابع و رویکرد قابلیت های پویا، قابلیت های موثر بر بروز کارآفرینی استراتژیک در این موسسات را تشریح کنند. بطور مشخص در این مجال شش قابلیت پویا شامل قابلیت ادراک، قابلیت جذب، قابلیت انطباق، قابلیت نوآوری، قابلیت شبکه سازی و بالاخره قابلیت یکپارچه سازی بعنوان قابلیت های کلیدی برای استقرار فرآیند کارآفرینی استراتژیک موثر در این موسسات مورد تاکید قرار گرفته اند.

کلید واژه: کارآفرینی استراتژیک، موسسات کوچک و متوسط، دیدگاه مبتنی بر منابع، قابلیت های پویا.
نویسنده(گان): سید رضا حسینیان
منبع: کنفرانس ملی کارآفرینی و مدیریت کسب و کارهای دانش بنیان
موضوع: کارآفرینی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.