شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,205
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,682,105
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 125
کاربران حاضر: 125
مهارتهای ارتباطی بین فردی کلامی / شنود / بازخورد
چکیده:

روابط بین فردی از مهمترین مولفه های زندگی انسان از آغاز تولد تا هنگام مرگ است.هیچ یک از توانمندی های بالقوه انسان، جز در سایه روابط بین فردی رشد نمی کند.فراگیری روابط بین فردی صحیح، اهمیت بسزا در ایجاد سلامت روانی، رشد، شخصیت، هویت یابی،افزایش بهره وری شغل، افزایش کیفیت زندگی، افزایش سازگاری و خودشکوفایی دارد. افرادی که از مهارتهای ارتباطی ضعیف تری برخوردارند کمتر از سوی اطرافیان خود پذیرفته می شوند و با مشکلات کوتاه مدت و بلند مدت زیادی روبرو هستند..یعنی هر فرد باید دانش و مهارت لازم، برای برقراری ارتباط سالم و سازنده با دیگران را کسب کند. مهارت های ارتباطی در تمام سطوح سازمان حائز اهمیت هستند چرا که تنها از طریق ارتباطات است که ما می توانیم اطلاعات مورد نیاز را در جهت تصمیم گیری های موفق برای سازمان خود فراهم کنیم. اهمیت این موضوع در تیم های سازمانی و ارتباط بین همکاران نمایان است."نمونه های متدوال آن مذاکره میان مدیریت و کارکنان بر سر حقوق و دستمزد، دستمزد و ساعات کاری و مذاکره میان متخصصان زنجیره عرضه و واسطه ها بر سر قیمت ، زمانبندی تحویل و شرایط اعتبار است.

کلید واژه: روابط بین فردی، کلامی ، شنود ، بازخورد
نویسنده(گان): امیرحسین نوری پور
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 6
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.