در این مقاله به بررسی راهکارهای دست یابی به تولید به موقع با استفاده از اصول تجارت الکترونیک پرداخته شده است هدف این مقاله بررسی راهکارهای اجرای مفاهیم تولید به موقع در زنجیره لجستیکی کالا و صنعت حمل و نقل ایران با استفاده از مفاهیم تجارت الکترونیک و B2B می باشد.و نیز ارائه راهکارهایی برای دستیابی به تولید به موقع برای کاهش هزینه ها از جمله هزینه های نگهداری،انبارداری،بیمه،ضایعات،از مدافتادگی و....می باشد.جامعه آماری این تحقیق مدیران و کارکنان بندر خرمشهر می باشدکه با استفاده از روش نمونه گیری از بین 168نفر 63نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسش نامه گردآوری و روایی آنها با استفاده از نظر متخصصان و پایایی آنه با آلفای کرونباخ90/.مورد تایید قرار گرفت. برای تجزیه وتحلیل اطلاعات با استفاده از SPSS از آزمون های کلموگروف-اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن،آزمون فریدمن،دوجمله ای ونیز همبستگی پیرسون استفاده گردید.و در نهایت مهم ترین عوامل اثر گذار بر تولید به موقع سیستم سنتی تجارت در ایران، فرهنگ عمومی کشور،خریدو فروش اینترنتی، مدیریت انبارداری و خدمات پشتیبانی شناسایی گردیدند.