هدف پژوهش حاضر، ارزیابی ارزش ویژه ی برند از دیدگاه مشتریان در صنعت بانکداری بر اساس مدل کلر می باشد. در این پژوهش، ارزش ویژه ی برند بر مبنای معیارهای آن شامل برجستگی برند، عملکرد برند، تصویرسازی ذهنی از برند، قضاوت ها نسبت به برند، احساسات نسبت به برند، هم نوایی با برند از دیدگاه مشتریان مورد ارزیابی قرار گرفته است. این پژوهش از نظر روش، پیمایشی و از نظر نوع، توصیفی و از حیث هدف، کاربردی است. جامعه ی آماری پژوهش تمامی مشتریان بانک سپه شهر تبریز (ایران) می باشد. روش نمونه گیری پژوهش به صورت خوشه گیری چند مرحله ای است. برای آزمودن فرضیه ها از آزمون آماری T-test مستقل استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داده است که میزان میانگین ارزش ویژه ی برند بر مبنای معیارهای شش گانه ی آن بالاتر از حد متوسط همان معیارها می باشد.