شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,020
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,512,298
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 60
کاربران حاضر: 61
بررسی وضعیت همگامی دانشگاههای دولتی ایران با توسعة پایدار بر اساس الگوی FLA (مطالعة موردی: دانشگاه قم و پردیس قم دانشگاه تهران)
چکیده:

با توجه به اعلام دهه  14-2005 به عنوان دهه «آموزش برای توسعه» از طرف سازمان ملل و اینکه سازمانهای آموزشی از جمله دانشگاهها باید نقش خود را برای تحقق اهداف توسعة پایدار و همگامی با آن ایفا کنند، ارزیابی فرایند یادگیری تحوّلی آنها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و به همین دلیل، هدف پژوهش حاضر، بررسی همگامی دانشگاههای دولتی ایران (مطالعه موردی: دانشگاه قم و پردیس قم دانشگاه تهران) با توسعة پایدار بوده و از الگوی سه بعدی FLA استفاده کرده که این الگو می‌تواند میزان همگامی بخشهای پژوهش، آموزش و مدیریت را در سه سطح چارچوب، تغییر و بازیگران تبیین کند. روش: بر این اساس، جامعة آماری متشکّل از اعضای هیئت علمی و دست‌اندرکاران بخشهای آموزش، پژوهش و مدیریت بوده و فرضیات تحقیق شامل از حد متوسط بالاتر بودن میزان همگامی آموزش، پژوهش و مدیریت دانشگاه قم و پردیس قم دانشگاه تهران با توسعة پایدار می‌باشد.، روش آزمون تأیید یا عدم تأیید فرضیات تحقیق، آزمون T-Test است. بر اساس یافته‌ها، بخشهای آموزش و مدیریت، همگام با توسعة پایدار حرکت کرده‌اند، ولی بخش پژوهش نتوانسته همگام با توسعة پایدار به فعالیت خود ادامه دهد. ابزار اصلی استفاده شده، پرسشنامة محقق‌ساخته بوده؛ ولی با توجه به دست‌اندرکار بودن محققان در دانشگاه، از ابزار مشاهده نیز استفاده شده است.

کلید واژه: توسعه، توسعه پایدار، الگوی FLA، دانشگاه قم، پردیس قم
نویسنده(گان): ابوالفضل سهرابی، حامد بردبار (فرستنده)، حسن نوری
منبع: مجله علمی-ترویجی مدیریت در دانشگاه اسلامی
موضوع: تئوریهای مدیریت
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 25
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه