شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,847
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,669,850
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 150
کاربران حاضر: 150
تاثیر رضایت و وفاداری مشتریان بر افزایش فروش محصولات شرکت
چکیده:

با توجه به تغییر بازار از حالت تقاضا محور به مشتری محور و درنتیجه اهمیت یافتن رضایت و وفاداری مشتری در بازار رقابتی فعلی، بر آن شدیم تا به بررسی نقش مهم رضایت و وفاداری مشتری بر فروش محصولات شرکت و موفقیت آن بپردازیم. با بررسی ادبیات موضوع، مشخص شد که اکثر مقالات علمی، رضایت مشتری را فقط از یک زاویه مورد مطالعه قرار داده اند. این مقاله جنبه های مختلف رضایت و وفاداری مشتریان گوناگون، در مهمترین تحقیقات علمی چند سال اخیر را مورد مطالعه قرار داده و سعی کرده است ابعاد مختلف آنها را به هم ربط دهد. در ابتدا به بررسی تصویر شرکت و تجربه برند- که یکی از بحث های داغ بازاریابی است- بر رضایت و وفاداری مشتری پرداخته شد. سپس به بررسی روش های اندازه گیری رضایت مشتریان نهایی و صنعتی در کانال توزیع پرداخته و در پایان، رضایت و وفاداری مشتریان الکترونیکی را که با استفاده رو به رشد اینترنت یک مسئله مهم در دنیای امروز است، بررسی شد. با توجه به تحقیقاتی که در این مقاله بررسی کردیم به اهمیت بالای رضایت و وفاداری مشتریان و تاثیر غیر قابل انکار و مهم آن بر افزایش فروش محصولات تولیدکنندگان رسیدیم. این مقاله می تواند برای افرادی که می خواهند در مورد رضایت و وفاداری مشتری مطالعه کنند، بعنوان یک منبع قوی و جامع اصطلاحات و تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده است باشد.

کلید واژه: رضایت مشتری، وفاداری، کیفیت خدمات، برند، فروش
نویسنده(گان): علی اکبرزاده افروزی (فرستنده)، آزاده عامری
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.