این پژوهش عمدتاً با هدف بررسی پیش آیندها(اشتیاق به ورزش و تعلق به تیم) و پس آیندهای حاصل از حامی گری(تصویر شناسه، قصد خرید و تبلیغات توصیه ای) انجام گرفته است. همچنین در راستای مطالعات بازاریابی ورزشی، نقش تعدیل گری تناسب میان حامی و تیم ورزشی بر رابطه بین تعلق به تیم و نتایج حاصل از حامی گری مورد بررسی قرار گرفته است. برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق، پرسشنامه ای 27 سوالی طراحی و بین 384 نفر از هواداران تیم بسکتبال مهرام توزیع شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد، احتمال شکل گیری تصویری مثبت از حامی در ذهن هوادارانی که از تعلق تیمی بالایی برخوردارند، بیشتر است و قصد خرید این هواداران از محصولات حامی بالاتر بوده و محصولات حامی را بیشتر از سایرین به دوستان و آشنایان خود توصیه می کنند. همچنین جذابیت ورزش برای فرد تأثیر مثبتی بر شکل گیری تعلق تیمی داشته، اما جایگاه ورزش در زندگی فرد تأثیری بر شکل گیری تعلق تیمی نداشته است. علاوه بر این، تناسب میان حامی و حمایت شونده، اثر تعدیل گری مثبتی بر رابطه بین تعلق به تیم، تصویر شناسه و قصد خرید داشته است. اما این اثر در رابطه بین تعلق به تیم و تبلیغات توصیه ای مورد تأیید قرار نگرفت.