شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,551
بازدید دیروز: 24,315
بازدید کل: 152,084,417
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 70
کاربران حاضر: 71
بررسی رابطه بین تعلق هواداران به تیم ورزشی، تصویر شناسه، قصد خرید و تبلیغات توصیه ای محصولات حامی
چکیده:

این پژوهش عمدتاً با هدف بررسی پیش آیندها(اشتیاق به ورزش و تعلق به تیم) و پس آیندهای حاصل از حامی گری(تصویر شناسه، قصد خرید و تبلیغات توصیه ای) انجام گرفته است. همچنین در راستای مطالعات بازاریابی ورزشی، نقش تعدیل گری تناسب میان حامی و تیم ورزشی بر رابطه بین تعلق به تیم و نتایج حاصل از حامی گری مورد بررسی قرار گرفته است. برای سنجش متغیرهای مدل تحقیق، پرسشنامه ای 27 سوالی طراحی و بین 384 نفر از هواداران تیم بسکتبال مهرام توزیع شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها نشان داد، احتمال شکل گیری تصویری مثبت از حامی در ذهن هوادارانی که از تعلق تیمی بالایی برخوردارند، بیشتر است و قصد خرید این هواداران از محصولات حامی بالاتر بوده و محصولات حامی را بیشتر از سایرین به دوستان و آشنایان خود توصیه می کنند. همچنین جذابیت ورزش برای فرد تأثیر مثبتی بر شکل گیری تعلق تیمی داشته، اما جایگاه ورزش در زندگی فرد تأثیری بر شکل گیری تعلق تیمی نداشته است. علاوه بر این، تناسب میان حامی و حمایت شونده، اثر تعدیل گری مثبتی بر رابطه بین تعلق به تیم، تصویر شناسه و قصد خرید داشته است. اما این اثر در رابطه بین تعلق به تیم و تبلیغات توصیه ای مورد تأیید قرار نگرفت.

کلید واژه: حامی گری، اشتیاق به ورزش، تعلق به تیم، تصویر شناسه، قصد خرید، تبلیغات توصیه ای
نویسنده(گان): نسرین جزنی، محمد عبدوی (فرستنده)
منبع: نشریات معتبر مدیریتی
موضوع: مدیریت ورزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1391
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 2200
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.