شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 9,141
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,690,041
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 66
کاربران حاضر: 66
مدلی برای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) در ایران ؛ موردکاوی : شرکت هواپیمایی هما
چکیده:
پیشرفت سریع فناوری اطلاعات و ارتباطات و تشدید رقابت تجاری بین سازمانها در جذب، نگهداری و حفظ مشتریان- به عنوان منبع اصلی مزیت رقابتی در دنیای امروز- منجر به پیدایش راهکاری به نام مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) گردیده است. در این مقاله تلاش شده تا مدلی برای CRM در ایران ارائه گردد. به این منظور مدلهای مطرح در چند سازمان امروزی مدنظر قرار گرفته و مولفه های مشترک بین آنها در سه حوزه فناوری،فرایندها و مسائل انسانی استخراج شده اند. سپس با در نظر گرفتن مشخصات خاص ایران مدلی پیشنهاد گردیده است.مدل اصلاح شده نهایی پس از ارزیابی و اعتبارسنجی در مطالعات موردکاوی، ارائه گردیده است.
کلید واژه: مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)، مدل، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مشتری مداری
نویسنده(گان): امیر البدوی، علی حاجی زمانعلی
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1384
تعداد صفحات: 11
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.