فرهنگ سازمانی یکی از دارایی های نامشهود و اصلی هر سازمانی می باشد که درهر سازمان نسبت به سازمان های دیگر متفاوت است. فرهنگ سازمانی می تواند به عنوان یکی از مزیت های رقابتی سازمان ها باشد. در محیط آموزشی رقابتی امروز نقش فرهنگ سازمانی بسیار اهمیت دارد. برای پاسخگویی وموفقیت در محیط آموزشی رقابتی روی آوردن به کارآفرینی حائز اهمیت می باشد. نقش فرهنگ سازمانی در این بین برای نیل به سمت کارآفرینی سازمانی مهم می باشد. پژوهش فوق از نوع کاربردی و با هدف بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر ابعاد رفتاری کارآفرینی سازمانی در دانشگاه اصفهان صورت پذیرفته است. جامعه آماری شامل جامعه ی آماری شامل 304 نفر از کارکنان دانشگاه اصفهان است که بر اساس فرمول کوکران تعداد 219 نفر به عنوان حجم نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسش نامه محقق ساخته استفاده شده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از آزمون های رگرسیون خطی،آزمون فریدمن و تحلیل واریانس با استفاده از نرم افزار SPSS18 استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که فرهنگ سازمانی تاثیر معناداری بر ابعاد رفتاری کارآفرینی سازمانی دارد. نتایج آزمون فریدمن نشان داد که در بین مولفه های رفتاری کارآفرینی سازمانی مولفه ویژگی های شخصیتی مدیران دارای بیشترین میانگین و سبک رهبری دارای کمترین میانگین می باشد.