طی چند سال اخیر تجارت موبایلی به عنوان جدید ترین شاخه از تجارت الکترونیکی مورد توجه قرار گرفته و پیشرفت فن آوری و نوآوریها باعث رشد و گسترش کاربرد آن گشته است.در این بین بانکداری موبایلی یکی از شاخه های اصلی تجارت موبایلی است که نقشی اساسی و تاثیر گذار بر سایر حوزه های این تجارت دارد. تکنولوژی موبایلی بطور فزاینده ای در زندگی روزانه امروزی معمول شده است ولی پرداخت موبایلی بطور شگفت انگیزی میان خدمات موبایلی،بطور مکرر استفاده نمی شود،اگر چه راه حلهای پیشرفته فنی وجود دارد،ظاهرا هنوز کمبود پذیرش خدمات پرداخت موبایلی در میان مشتریان وجود دارد. در واقع این تحقیق به شناسایی نیاز و خواسته ها و توقعات مشتریان در ارتباط با پرداخت موبایلی می پردازد و طراحان و بازاریابان را کمک می کند که در تدوین راهبردهای بازاریابی خود به سوی این عوامل متمرکز شوند مسئله اصلی تحقیق تعیین عوامل موثر بر قصد استفاده مشتریان از خدمات پرداخت موبایلی می باشد. مدل پیشنهادی تحقیق بر اساس 5 مفهوم سهولت درک شده،سودمندی درک شده،امنیت درک شده،سازگاری درک شده،و هنجار ذهنی شکل گرفته است.جامعه آماری مشتریان بانک های خصوصی ودولتی شهرستان آستارا می باشند.از نظر هدف، پژوهش حاضر از نوع کاربردی بوده و از نظر ماهیت و روش توصیفی-تحلیلی با تاکید بر شاخه همبستگی است.همچنین روش گردآوری اطلاعات میدانی و به وسیله پرسشنامه می باشد.فرضیه های تشکیل دهنده مدل متناسب با روش معادلات ساختاری تنظیم شده است.در این تحقیق با استفاده از شاخص های آمار توصیفی،توزیع هر یک از متغیرها تشریح می شود،سپس با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون در قالب معادلات ساختاری،نسبت به آزمون آن اقدام می شود.