تبدیل بازار تولیدکننده-محصول به بازار تقاضا-مشتری باعث شد تا در کانال های توزیع، قدرت و نفوذ از تولید کنندگان به خرده فروشان به عنوان کسانی که در ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی هستند تغییر کند. مصرف کنندگان نهایی با توجه به اعتمادی که به خرده فروشان پیدا می کنند از آنها مشورت می خواهند تا چه کالایی را خریداری کنند و این نفوذ خرده فروشان را برای فروش محصولات تولیدکنندگان افزایش می دهد. این مقاله به تجزیه و تحلیل تاثیر قدرت و رضایت در موفقیت و رفتار اعضای کانال توزیع می پردازد. اولین مسئله ای که مورد بررسی قرار گرفت این بود که آیا قدرت از تولیدکنندگان به خرده فروشان انتقال یافته است؟ دومین مساله ی مهم رضایت خرده فروشان از تولیدکنندگان، عوامل تاثیر گذار بر این رضایت وتاثیر رضایت خرده فروشان بر موفقیت تولیدکنندگان است. و در نتیجه این مقاله به تجزیه و تحلیل این می پردازد که آیا رابطه ای بین قدرت و رضایت وجود دارد و اگر دارد تاثیر آنها را بر اعضای کانال توزیع و موفقیت آنها بررسی می کند.