از دنیای امروز به دلیل ویژگی های بسیار متغیر و خلاقی که دارد تحت عنوان" عصر خلاقیت و نوآوری" نام برده می شود. در این دوران فرایندها، پدیده های خلاقیت، نوآوری و کارآفرینی عرصه های بسیار گسترده ای از جامعه انسانی را تحت تأثیرات عمیق خود قرار داده است، از این رو عامل اساسی پایداری، پویایی و موفقیت های نهادهای مختلف، حرکت با محوریت خلاقیت و نوآوری است. در دهه های اخیر توجه به کارآفرینی و آموزش آن در آموزش عالی اهمیت یافته است، هدف از آموزش کارآفرینی این است که دانشجویان افرادی خلاق شوند و مهارت های لازم برای حرکت در جامعه امروزی را کسب کنند. افراد کارآفرین و کسانی که از ویژگی های کارآفرینانه بهره مندند، می توانند در مسیر تحولات حرفه ای پیش کنشی عمل کنند، مسیر دگرگونی ها را بشناسند و نسبت به نیازهای جدید آگاهی یابند و در راستای ایجاد مشاغل جدید نقش آفرین باشند. در این مقاله سعی شده است تا با استفاده از منابع کتابخانه ای و تجربیات آموزشی، مقوله آموزش کارآفرینی از نگاه آموزش خلاقیت، نگریسته شود و در این میان آنچه بیش از همه اهمیت دارد نگاه آموزشی پویا توسط آموزش و پرورش و آموزش عالی و همچنین بهره گیری از مربیانی است که خود خلاقند و از شیوه های خلاقانه تدریس و آموزش بهره می گیرند. جامعه به توسعه پایدار نخواهد رسید مگر آنکه به گسترش تفکر خلاق در آموزش عالی توجه اساسی نماید و گسترش تفکر خلاق، در گرو سپردن کلید تربیت فرهنگی جامعه به دست معلمانی نوجو و نوآور است که به الگوهای خلاقانه تدریس وفادارند.