شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 15 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,257
بازدید دیروز: 25,555
بازدید کل: 151,987,227
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 77
کاربران حاضر: 77
طراحی مدلی برای انتخاب استراتژی مصرف کالای داخلی یا خارجی با استفاده از تئوری بازی ها
چکیده:

از نتایج آشکار انقلاب صنعتی، قرن هفدهم، در اروپا پیدایش پدیده استعمار بود. تولید انبوه و نیاز به مصرف تولیدات نتیجه‌ای جز ترویج فرهنگ مصرف‌گرایی در کشورهای جهان سوم نداشت. با ترویج و تبلیغ مصرف‌گرایی که به نوعی بیانگر استعمار نوین بود، شکاف طبقاتی، تجمل‌گرایی، عدم خودباوری در تولید، تعطیل شدن کارخانه‌های داخلی، افزایش بیکاری و... را به دنبال داشت. از آن جایی که تغییر و تحول در سبک زندگی نوین اجتناب‌ناپذیر است، روش مقابله با فرهنگ مصرف‌گرایی کالاهای خارجی به شکلی که پاسخگویی نیازهای امروز مردم هم باشد علامت سوال بزرگی است که نیاز به تامل بیشتر دارد. مقاله حاضر با استفاده از تئوری بازی ها به دنبال یک تعادل" نش" است تا بتواند تعادلی را بین 4 بازیکن حقوقی (دولت، تولید کننده خارجی، تولید کننده داخلی و مردم)که هر یک در خصوص مصرف کالای داخلی و خارجی استراتژی های متفاوتی نیز دارند را بدست آورد. علاوه بر این در این مقاله، نشان داده شده است که استفاده از تئوری بازی ها در شرایط تصمیم گیری گروهی می تواند ابزار مناسبی برای دستیابی به تصمیم گیری های کلان بادرنظرگرفتن تمام زوایا چه به صورت تعاونی یا غیر تعاونی، یا به صورت ایستا و یا پویا باشد.

کلید واژه: فرهنگ، مصرف، تولیدکنندگان داخلی و خارجی، تئوری بازی، تعادل نش، استراتژی
نویسنده(گان): محسن ناظم بکایی ، محمد رضا حصاری (فرستنده) ، ابراهیم زارع پور
منبع: کنفرانس بین المللی جهاد اقتصادی
موضوع: تحقیق در عملیات
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 14
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.