مقاله حاضر به ارائه الگویی جهت ارزیابی عملکرد استراتژی مدیریت دانش بر توسعه منابع انسانی در کتابخانه های دانشگاهی و مؤسسات آموزش عالی می پردازد. روش تحقیق، توصیفی- پیمایشی است و روش جمع آوری داده ها، کتابخانه ای- میدانی می باشد. در راستای اهداف تحقیق،با توجه به ادبیات پژوهش و نظرات کارشناسان خبره، 38 شاخص جهت ارزیابی تأثیر KM بر HRD استخراج و سپس این شاخص ها در 10 عامل کلی در قالب رویکرد کارت امتیازی متوازن (BSC) طبقه بندی گردیده اند. نتایج حاصل از این ارزیابی در کتابخانه های دانشگاهی شهرستان سازی به عنوان مورد مطالعه حاکی از آن است که این استراتژی در منظرهای مشتری، فرایندهای داخلی، دیدگاه رشد و یادگیری عملکرد مطلوب داشته است اما در منظرمالی و شاخص های بهره وری کارکنان و برنامه های آموزشی نتوانسته است پیامد موفقیت آمیز و قابل توجهی برای کتابخانه های دانشگاهی شهرستان ساری داشته باشد.